Kemal Faruk. 1991 doğumlu. Müziğe olan ilgisi küçük yaşlarda fark edilerek müzik eğitimine perküsyon ile başladı. Piyano ve ney enstrümanlarını icra ediyor. Ezgi türünde iki solo albümünün yanı sıra dört single ve bir çok enstrümantal eserleri yayınlandı. Dijital mecralarda albümleri bulunuyor.
İslamvemedya: Bugüne kadar yaptığımız röportajlarda dini musikiye olan ihtiyacı dile getirdik. Size de aynı soruyu yönelterek başlayalım. Kemal Bey, dini musikiye neden ihtiyacımız var?
Kemal Faruk: Baktıklarımız gibi dinlediklerimizden de sorumluyuz. Ruh halimize etki eder karakterimizi yansıtır müzik tercihimiz. Bizde hangi hisleri uyandırıyor dinlediklerimiz? İyiye mi teşvik ediyor, kötüye mi? İsyana mı sürüklüyor, şükre mi? Bu soruların cevabıyla beraber icrâ ettiğimiz sanat dalında ‘’iyi’’ eserler üretmenin önemi ortaya çıkıyor. Mademki “ya hayır söylemeli ya da susmalı” o halde müziğimiz de hakkı, hakikati, doğruyu ve güzeli anlatmalı. “Allah işini güzel yapanı sever” o halde nitelikli eserler üretmeli ve ulaştırmalıyız, zira sanat insanların istifadesine sunulduğunda değer bulur. Pek kıymetli bir kitap yayımlanmadığı sürece okuyucusuna ulaşamaz ve anlamsızlaşır. Üretilen müzik eserinin de dinleyiciyle buluşması bugün artık dijital mecraların etkin kullanılması ile mümkündür. Bizler bu zamanın her türlü araç ve imkanlarını iyi kullanarak düşüncelerimizi, derdimizi ve duruşumuzu yansıtmalıyız, vesselam.
"Müzik eserlerinin dinleyicisine ulaşması artık dijitali etkin kullanmakla mümkün"
İslamvemedya: Dini musiki icra eden genç müzisyenler dijital mecralarda ne kadar aktif olmalı?
Kemal Faruk: Derdimizi, düşüncelerimizi, duruşumuzu, bakışımızı anlattığımız bir araçtır müzik. İcrâ ettiğimiz her bir sanat dalı insanlığın istifadesine sunulduğunda kıymet bulur. Üretilen müzik eserinin de dinleyicisini bulması, bugün dijital mecraların etkin kullanılması ile mümkündür.
"Video paylaşım sitelerinde düzenli periyotla yayın yapmak karşılık buluyor"
İslamvemedya: Sizin dijital mecralarda yayınlanan ezgileriniz var. Hangi mecraları kullanıyorsunuz? Bu mecralardaki izlenme oranlarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kemal Faruk: Spotify ve benzeri tüm dijital platformlarda albümler mevcut. Youtube’da özverili çalışarak düzenli periyodlarla içerik üretildiğinde karşılık bulduğunu gözlemledim ancak ezgi türüne nazaran enstrümantal eserlerimin izlenme oranları daha yüksek. Bu mecralardaki istatistikleri ciddiye alıyorum, ezgilerimizi özellikle genç nesile ulaştırmak için etkin kullanmak durumundayız.
İslamvemedya: Dinleyicileriniz ne tür taleplerde bulunuyor? Hangi mecralarda bulunmanızı istiyorlar?
Kemal Faruk: İnstagram canlı yayını için çok fazla mesaj alıyorum. Dinleyenlerimiz bu mecrada eserlerimizi canlı performans yorumlamamızı, istek ve mesajlarına karşılık vermemizi istiyorlar.
İslamvemedya: Peki, video paylaşım sitelerinde kadar farklı türde dini musiki olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kemal Faruk: Dini musiki formu itibariyle dinleyicide manevi hisleri uyandırıyor. Eski medeniyetler müziği duyguları harekete geçirmede, kişiyi heyecanlandırmada ya da sakinleştirmede kullanarak müzikten eğitim, telkin ve tedavi amaçlı yararlanmışlar. Selçuklu ve Osmanlı döneminde hastaneler-darüşşifalar müzikle tedavi uygulanması için gerekli akustiği sağlayacak şekilde yapılmış. Geçmişten bugüne tedavi amaçlı da kullanılan müziğimiz, dinleyenlerin tabir ettiği ''huzur veren'' yönüyle youtube gibi dijital mecralarda çok geniş bir kitle tarafından tercih edilmekte.
İslamvemedya: Teşekkür ederiz.
Kemal Faruk: Ben de teşekkür ederim.
İslamvemedya: Bugüne kadar yaptığımız röportajlarda dini musikiye olan ihtiyacı dile getirdik. Size de aynı soruyu yönelterek başlayalım. Kemal Bey, dini musikiye neden ihtiyacımız var?
Kemal Faruk: Baktıklarımız gibi dinlediklerimizden de sorumluyuz. Ruh halimize etki eder karakterimizi yansıtır müzik tercihimiz. Bizde hangi hisleri uyandırıyor dinlediklerimiz? İyiye mi teşvik ediyor, kötüye mi? İsyana mı sürüklüyor, şükre mi? Bu soruların cevabıyla beraber icrâ ettiğimiz sanat dalında ‘’iyi’’ eserler üretmenin önemi ortaya çıkıyor. Mademki “ya hayır söylemeli ya da susmalı” o halde müziğimiz de hakkı, hakikati, doğruyu ve güzeli anlatmalı. “Allah işini güzel yapanı sever” o halde nitelikli eserler üretmeli ve ulaştırmalıyız, zira sanat insanların istifadesine sunulduğunda değer bulur. Pek kıymetli bir kitap yayımlanmadığı sürece okuyucusuna ulaşamaz ve anlamsızlaşır. Üretilen müzik eserinin de dinleyiciyle buluşması bugün artık dijital mecraların etkin kullanılması ile mümkündür. Bizler bu zamanın her türlü araç ve imkanlarını iyi kullanarak düşüncelerimizi, derdimizi ve duruşumuzu yansıtmalıyız, vesselam.
"Müzik eserlerinin dinleyicisine ulaşması artık dijitali etkin kullanmakla mümkün"
İslamvemedya: Dini musiki icra eden genç müzisyenler dijital mecralarda ne kadar aktif olmalı?
Kemal Faruk: Derdimizi, düşüncelerimizi, duruşumuzu, bakışımızı anlattığımız bir araçtır müzik. İcrâ ettiğimiz her bir sanat dalı insanlığın istifadesine sunulduğunda kıymet bulur. Üretilen müzik eserinin de dinleyicisini bulması, bugün dijital mecraların etkin kullanılması ile mümkündür.
"Video paylaşım sitelerinde düzenli periyotla yayın yapmak karşılık buluyor"
İslamvemedya: Sizin dijital mecralarda yayınlanan ezgileriniz var. Hangi mecraları kullanıyorsunuz? Bu mecralardaki izlenme oranlarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kemal Faruk: Spotify ve benzeri tüm dijital platformlarda albümler mevcut. Youtube’da özverili çalışarak düzenli periyodlarla içerik üretildiğinde karşılık bulduğunu gözlemledim ancak ezgi türüne nazaran enstrümantal eserlerimin izlenme oranları daha yüksek. Bu mecralardaki istatistikleri ciddiye alıyorum, ezgilerimizi özellikle genç nesile ulaştırmak için etkin kullanmak durumundayız.
İslamvemedya: Dinleyicileriniz ne tür taleplerde bulunuyor? Hangi mecralarda bulunmanızı istiyorlar?
Kemal Faruk: İnstagram canlı yayını için çok fazla mesaj alıyorum. Dinleyenlerimiz bu mecrada eserlerimizi canlı performans yorumlamamızı, istek ve mesajlarına karşılık vermemizi istiyorlar.
İslamvemedya: Peki, video paylaşım sitelerinde kadar farklı türde dini musiki olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kemal Faruk: Dini musiki formu itibariyle dinleyicide manevi hisleri uyandırıyor. Eski medeniyetler müziği duyguları harekete geçirmede, kişiyi heyecanlandırmada ya da sakinleştirmede kullanarak müzikten eğitim, telkin ve tedavi amaçlı yararlanmışlar. Selçuklu ve Osmanlı döneminde hastaneler-darüşşifalar müzikle tedavi uygulanması için gerekli akustiği sağlayacak şekilde yapılmış. Geçmişten bugüne tedavi amaçlı da kullanılan müziğimiz, dinleyenlerin tabir ettiği ''huzur veren'' yönüyle youtube gibi dijital mecralarda çok geniş bir kitle tarafından tercih edilmekte.
İslamvemedya: Teşekkür ederiz.
Kemal Faruk: Ben de teşekkür ederim.